Aug 9, 2011

Gadis kesayangan Allah


As'salamualaikum..
Salam Ramadhan utk sume..sempat g an nk ucap an..^^
Dh hmpir seminggu kite sambut bulan mulia ni..sume inginkan pembaharuan dari segi ibadah, akhlak dan dlm meningkatkan keimanan dgn Allah. Insyallah segala ibadah kite diterima ye x..:) Amin.

Entry tdi psl gadis an?? ha ye la tu..(wt2 tnye lak die ni) hehe
jum2 pe cite ni??ehem2 ^^
Dlm kehidupan ni..spe la yg xnk menjadi sempurna..tpi nk ke arah itu bkn la ssh, tpi kadang2 kita alpa dgn gaya khidupan dan pergaulan antara rkn2 sekeliling. Gadis antara golongan yg perlu dan mesti menjaga dri mereka sebaik2nye..ye la..kite ni golongan yg perlu dipandang mulia dan paling mulia utk dipandang oleh Allah sndri.
Golongan para lelaki pon perlu juga..tpi kite zoom ckit utk para gadis kali ni :)





Seorang muslimah sejati bukan dilihat dari kecantikan dan keayuan wajahnya semata-mata.wajahnya hanyalah satu peranan yang amat kecil,tetapi muslimah sejati dilihat dari kecantikan dan ketulusan hatinya yang tersembunyi.itulah yang terbaik. 

Muslimah sejati juga tidak dilihat dari bentuk tubuh badannya yang mempersona,tetapi dilihat dari sejauh mana ia menutupi bentuk tubuhnya yang mempersona itu.Muslimah sejati bukanlah dilihat dari sebanyak mana kebaikan yang diberikannya ,tetapi dari keikhlasan ketika ia memberikan segala kebaikan itu.muslimah sejati bukanlah dilihat dari seberapa indah lantunan suaranya tetapi dilihat dari apa yang sering mulutnya bicarakan. Muslimah sejati bukan dilihat dari keahliannya berbahasa,tetapi dilihat dari bagaimana caranya ia berbicara dan berhujah kebenaran. Muslimah sejati bukan dilihat dari sifat mesranya dalam bergaul tetapi dilihat dari sejauh mana ia mampu menjaga kehormatan dirinya dalam bergaul.“Janganlah perempuan -perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga menghairahkan orang yang ada perasaan dalam hatinya,tetapi ucapkanlah perkataan yangbaik-baik”(surah Al Ahzab:32)





Bergaul itu perlu..tpi berpada2 la..tahu batasan2nye ye kwn2!! hihi





No comments: